Γεννάδιος Ιωάννης Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

Γεννάδιος Ιωάννης Άρθρα
Τυχαίες φωτογραφίες
  • γεννάδιος φωτογραφίες
  • γεννάδιος φωτογραφίες

Γεννάδιος Ιωάννης Άρθρα
Προτεινόμενες Συνδέσεις
Νέοι Μεταρρυθμιστές
Δήμος Καρδίτσας
Αναγέννηση Καρδίτσας
IUPAC
Ράδιο Παλμός


Γεννάδιος Ιωάννης Άρθρα

Άρθρα (Προοδευτική Συμμαχία)

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ.

του Φώτη Αλεξάκου
Υποψηφίου Δήμαρχου Καρδίτσας



Μέλημα της Δημοτικής Αρχής, πέρα από την αντιμετώπιση των καθημερινών θεμάτων που βελτιώνουν την ζωή των Δημοτών, πρέπει να είναι η ανάδειξη και η προώθηση των μεγάλων έργων υποδομής που θα δώσουν αναπτυξιακή προοπτική στον τόπο μας. Ένα από τα έργα αυτά είναι και η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα.

Στο πλαίσιο αυτό ως υποψήφιος Δήμαρχος, είχα τηλεφωνική επαφή με τον Υπουργό Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοΐδη ζητώντας να επισπευτούν οι διαδικασίες "ωρίμανσης" του έργου και η ένταξή του στην 5η Προγραμματική Περίοδο. Από την πλευρά του ο Υπουργός απάντησε ότι είναι σε εξέλιξη η διαδικασία σύνταξης τευχών δημοπράτησης και έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Επίσης ότι είναι βούληση του ιδίου και της κυβέρνησης το έργο να ενταχθεί στα συγχρηματοδοτούμενα Ευρωπαϊκά προγράμματα.

Πιο συγκεκριμένα:

Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, μήκους 80 χλμ. περίπου, την κατασκευή ενός Υποσταθμού Ηλεκτρικής Έλξης 1x15MVA, την σύνδεση του συστήματος ηλεκτροκίνησης με το δίκτυο της ΔΕΗ, καθώς και τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις.

Βρίσκεται δε σε φάση εκπόνησης των τευχών δημοπράτησης, ενώ σε φάση έγκρισης από το ΥΠΕΚΑ βρίσκονται οι Περιβαλλοντικοί Όροι της σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης.

Η ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης του έργου προγραμματίζεται για τα μέσα του 2014, η έγκρισή τους τον Οκτώβριο του 2014 και η δημοπράτηση τον Δεκέμβριο του 2014, με την προϋπόθεση ότι το έργο θα έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα ώστε εξασφαλισθεί η αναγκαία χρηματοδότηση και να έχουν εγκριθεί οι Περιβαλλοντικοί Όροι.

Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται στο τρίτο τρίμηνο του 2017, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος ανέρχεται σε 46 εκατ. € μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Το έργο έχει προταθεί για χρηματοδότηση από την 5η Προγραμματική Περίοδο.
Με την υλοποίησή του ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.

Συμπέρασμα.
Χρειάζεται περισσότερη πίεση από την πλευρά των φορέων της Δυτικής Θεσσαλίας για την επίσπευση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων καθώς και για την ένταξη του έργου στην 5η Προγραμματική Περίοδο. Από την πλευρά μας δεσμευόμαστε εφόσον εκλεγούμε ότι θα ασκούμε ασφυκτική πίεση για την επίσπευση των διαδικασιών και κυρίως να αναλάβουμε πρωτοβουλίες για το συντονισμό των φορέων της Δυτικής Θεσσαλίας ώστε η πίεση να έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα.
Επιστροφή